De fleste vet godt hva Sunnmørsposten er, men ikke alle vet alt om hva de leverer og kan bistå med. Det er mye mer enn hva man skulle tro.
Sunnmørspostens markedsavdeling er opptatt av å være oppdatert på det siste, slik at kunden slipper å tenke på dette selv.
Publisert av B2B ARENA AS
den
04.09.2020 kl 09:35
Sunnmørsposten er det største mediehuset mellom Bergen og Trondheim. I løpet av de siste 6 årene, hvor de har vært medlem i B2B ARENA-nettverket, har de hatt både endring og god vekst. Fra å være en ren papiravis har Sunnmørsposten utviklet seg med tiden og tatt steget videre til å være oppdaterte medierådgivere. I 2019 startet de også en egen avdeling som jobber med annonsefokusert innholdsproduksjon, kalt SMP Brand Studio.
Det vil si at Sunnmørsposten ikke lenger «bare» er en avis man koser seg med til morgenkaffen, men også en bedrift man søker hjelp hos når man ønsker å treffe publikummet sitt gjennom god markedsføring. Arild Honningsvåg, som er salgssjef for bedriftsmarkedet i Sunnmørsposten, kan fortelle mer om hva Sunnmørsposten har som fokus i tillegg til papiravisen de leverer;
- Vi i Sunnmørsposten har flere dyktige medierådgivere, og vi tilbyr markedsføringstjenester på stort sett alle flater i tillegg til Sunnmørsposten og smp.no, forteller han. - Våre kunder får blant annet hjelp til kjøp av digital annonsering gjennom børsløsninger, søkemotorannonsering, søkemotoroptimalisering og kampanjer i sosiale medier, kan han utdype, før han poengterer; - Oftest leverer vi disse tjenestene i kombinasjon med hverandre for å oppnå maksimal effekt for kunden.
Bredt nedslagsfelt
Man kan derfor forstå at det bor mer i mediehuset Sunnmørsposten enn man kanskje først antar. I tillegg kan Arild fortelle at dekningsgraden er svært stor for den annonseringen de distribuerer.
- Sunnmørsposten tilbyr også annonse- og markedsføringstjenester gjennom egeneide og samarbeidende aviser. Ikke bare i Sunnmørsposten, forklarer han. - Det foregår først og fremst gjennom Polaris Media Nordvestlandet, et selskap bestående av Sunnmørsposten, Romsdals Budstikke og de avisene som er i disse mediehusene sitt eie, legger han til.
Når Sunnmørsposten i tillegg er en del av Polaris Media konsernet og har etablerte samarbeid med både Amedia og Schibsted, så er det svært få områder i vårt langstrakte land vi ikke er i stand til å nå ut til med våre kunders budskap.
(Saken fortsetter under bildet)
Arild Honningsvåg, salgssjef for bedriftsmarkedet i Sunnmørsposten, forteller at han ser en klar vekst for Sunnmørspostens aviser og at oppslutningen trolig bare vil øke i tiden fremover.
Samarbeidspartnere på tvers av bransjer
Sunnmørsposten står sterkt på Nordvestlandet, og noe av det som betyr mye for denne bedriften er å ha nærkontakt med både næringsliv og annet som beveger seg i lokalsamfunnet. Det er derfor meget nyttig å kunne være medlemsbedrift i B2B ARENA, hvor de får bygge relasjoner til et stort tverrsnitt av Sunnmøres næringsliv.
- Sunnmørsposten har vært en del av nettverket mer eller mindre siden oppstarten, og for oss som ønsker å være en leverandør og samarbeidspartner på tvers av alle bransjer på Sunnmøre, ligger mye av verdien i vårt medlemskap nettopp der, forteller Arild. - I dette nettverket får vi anledning til å identifisere felles muligheter og utfordringer, læring på tvers av bransjer, og naturligvis en stadig tilstedeværende intensjon om å etablere kunde. og leverandørforhold, før han avslutter;
- B2B ARENA har tiltrukket seg mange bedrifter i Sunnmørspostens nedslagsfelt som vi ønsker å bistå. Først og fremst i forhold til å navigere i jungelen av markedsføringsmuligheter, men også ved å hjelpe med å velge den beste retningen.
Hanna Relling Berg, ansvarlig redaktør i Sunnmørsposten, på scenen i egen stue under ett av B2B ARENA sine aller første nettverksseminarer.