Som erfaren og allsidig designer har Ingvild Mork en bred portefølje å vise til. Og i B2B ARENA kan man se spor etter henne på flere flater.
Ingvild Mork har gjennom sine hittil seks år i B2B ARENA opplevd hvor verdifullt næringsnettverket er, og hvor viktig det er at det legges til rette for relasjonsbygging.
Publisert av B2B ARENA AS
den
04.03.2021 kl 10:28
Ingvild Mork er en uavhengig designer som opererer både alene, som innleid designer i større byråer og i arbeidsfellesskap med andre kreative. De fleste av hennes kunder er lokalisert på Sunnmøre, men Ingvild tar oppdrag over hele landet. Denne driftige damen jobber med både digitale og fysiske flater, og hun har et bredt spekter av oppdrag å vise til. Gjennom sitt medlemskap i næringsnettverket B2B ARENA, har Ingvild i løpet av de siste seks årene fått flere oppdrag fra andre medlemsbedrifter. Og rundt om på Sunnmøre kan man se både digitale og analoge fotavtrykk med Ingvild sin signatur.
Fjoråret startet litt baklengs også for Ingvild Mork sin del, men heldigvis snudde det etter sommeren 2020.
- Det går bra nå altså, men 2020? Ja, hva skal vi si? ler Ingvild ettertenksomt. - Det er godt at det nå er et nytt år, og jeg er optimistisk til 2021 og det som måtte komme, fortsetter hun.
(Saken fortsetter under bildet.)
Ingvild fremhever det grafiske arbeidet hun gjorde for Tussa Energi og boken om deres historie, som et av de mest givende oppdragene fra året som har gått.
For Ingvild sin del kan hun fortelle at det i mars var mange oppdrag som ble både avlyst og utsatt. Folk var usikre og det hele ble litt skummelt. Men så kom høsten, og det kom heldigvis jobb i søkk og kav inn til den arbeidsomme designeren. Ett av oppdragene Ingvild ser på som noe av det mest høythengende fra 2020 er boken hun var med å lage for Tussa Energi. Dette oppdraget ble nok litt ekstra nært siden hun har vokst opp i den bygda hvor historien skrives fra.
- Det er alltid kjekt å lage noe som skal være på papir, som er solid, trygt og som skal vare lenge. I tillegg har jeg gjennom dette oppdraget lært mye om lokalhistorien til bygda jeg selv har vokst opp i, sier hun engasjert. - Det hele var et veldig stort oppdrag, det ble mye i innspurten, men det gikk! konstaterer hun stolt.
(Saken fortsetter under bildet.)
Når B2B ARENA totalfornyet sin profil i 2018 var det Ingvild Mork som stod for det grafiske arbeidet. Snakk om å sette spor etter seg i nettverket!
Det er ikke «bare bare» å skulle sitte ene og alene med ansvaret om å drive sin egen bedrift, og i hvert fall ikke når man er avhengig av å bygge nettverk i en tid hvor man ikke kan møtes noe særlig fysisk. Da er det godt å allerede ha bygd opp et solid kontaktnett gjennom B2B ARENA.
- Nå er det jo slik at jeg er bare én person, og jeg er både den som skal selge og den som skal utføre. Jeg hadde rett og slett ikke hatt tid til å gjøre jobben som kreves om jeg skulle ut å selge én til én, forklarer Ingvild. - Og på hvilken annen arena enn B2B ARENA treffer man så mange potensielle kunder på én og samme plass? spør hun åpent. - Jeg ser at det har vært godt å være med i nettverket over tid, slik at det fester seg mer hva folk gjør og prosessen med hva jeg kan hjelpe dem med kan starte, fortsetter hun, før hun avslutter med et hjertesukk; - Det blir veldig godt når vi kan møtes igjen, og ikke minst kan klemme igjen!
Ingvild Mork trives når hun kan spille på lag med kundene, og synes det er ekstra kjekt når kundene gir henne frie tøyler til å finne ut hva som gir det beste resultatet for dem. (Foto: Marius Beck Dahle)