PC Support har et bredt fagmiljø og ønsker å skape verdier for sine kunder ved å tilby riktige og effektive IT-løsninger tilpasset den enkelte bedrift.
Historien vår
PC Support ble etablert i 1988 og har helt siden oppstarten hatt fokus på leveranse av infrastruktur og driftstjenester innen IKT. Flere av de ansatte har vært med på reisen vår fra start, fram til idag og videre.
Frem til årtusenskiftet bygget vi egne PCer og servere under egen merkevare. I starten på 2000 tallet bygget vi opp et DSL basert bredbåndsnett som dekket store deler av Sunnmøre. Dette ble solgt til NextGenTel i 2005. Fiberinfrastrukturen som ble bygd i denne sammenheng dannet så grunnlaget for vår videre satsing på datasentertjenester.
Siden 2007 har vi driftet vårt eget datasenter. Primærlokasjonen er i vårt hovedkontor, og en ringforbindelse knytter oss mot beredskapssenteret for skredsikring i Norge som ligger i nabokommunen. Her har vi etablert vår sekundærlokasjon og alle data blir synkronisert til begge geografiske lokasjonene for sikkerhet. Datasentertjenestene våre har vokst jevnt. En av styrkene våre er at vi kan tilby kunder en direktetilknytning til datasenteret, som da igjen fremstår som det lokale serverrom.
Pandemien satte som kjent for alvor i gang digitaliseringen av bedrifter over hele verden. Vi hadde det meste klart for å kunne bistå kundene våre med å gjøre den nødvendige transformasjonen - sikkerheten ivaretatt. Endepunktsdrift og endepunkts-sikkerhet er produkter som har fått fokus i denne tiden, og som vi har stor tro på fremover.
Vi omsatte i 2020 for 45 MNOK, og har en stabil og bred kundebase som utfordrer oss til å stadig bli bedre.
I dag tilbyr vi drifta infrastruktur og tjenester. Lokalt, delvis i skyen, eller fullstendig i skyen - vi leverer, drifter og rådgir uavhengig av hvor data og applikasjoner til kunde måtte kjøre.
Våre eksperter - din trygghet
Takket være våre 27 høyt kompetente ansatte, så nyter kundene våre godt av mangfoldet innen våre tjenester og infrastruktur, driftet og ivaretatt for en forutsigbar IT-opplevelse. Vårt mål er alltid å ha et langsiktig samarbeid med kundene våre, og vi streber derfor alltid etter å møte morgendagens behov for sikkerhet, effektivitet og tilgjengelighet - levert enkelt.
Oppetid og beredskap
Vi forstår behovet for høy opptid for kundens tjenester. Med vår overvåkning- og
beredskapstjeneste kan feilsituasjoner og advarsler fanges opp på et tidlig tidspunkt,
ofte oppdaget før det for konsekvenser for driften og oppetiden til kunde. Vår tjeneste inkluderer overvåking, beredskap og sikkerhetsoppdateringer. Infrastruktur med beredskapsavtale, har maksimalt 1 time responstid for kritiske feil mellom kl. 08:00 og 16:00. Feilretting av lavere alvorlighetsgrad iverksettes typisk samme dag, og senest påfølgende arbeidsdag. Alt arbeid foregår som regel i ordinær arbeidstid, med mindre annet avtales med kunde.
PC Support tilbyr også beredskapsavtaler for kunder der oppetid er særlig kritisk
utover kjernetid (08:00 - 16:00)
Support og Drift
Vi har dedikert driftssenter, der servicenivå og kundeopplevelse henger høyt. Her håndterers alle supportsaker i henhold til standardiserte rammeverk. Vi har dedikert personell som svarer på e-post og telefon i vanlig virketid, vakttelefon for kveld/helg, og ellers tilgjengelig beredskap tilpasset den enkelte kundes behov for respons.
Kunder er derfor sikret å alltid få hjelp ved behov.
For mer informasjon om oss og tjenestene våre, sjekk ut nettsiden vår: www.pcsupport.no
Om du heller vil snakke med oss på telefon, må du gjerne slå på tråden for en hyggelig prat: 70 24 50 00 :-)