Leverer fornybar kvalitet

Om du trenger å friske opp trekkene på hageputene eller har en båtkalesje som trenger omsorg, står gjengen hos Sula Bedriftsteneste klare for oppdrag.

Publisert av B2B ARENA AS
den 07.05.2020 kl 23:00

Nå som båtsesongen er her, er det mange som legger inn bestilling på totalservice av kalesjer hos Sula Bedriftsteneste. De fikser alt i sin helhet, enten det er snakk om overhaling, reparasjoner, skuring, vask eller impregnering. Når våren kommer med solstrålene sine, ønsker mange å ta tak i den etterlengtede omtrekkingen av putene til bobilen, få sydd nye putetrekk til hagemøblene og ikke minst få tilpasset overmadrassene som ligger klare til tur. Når man investerer i båt og camping er det jo viktig at man får nyte tilværelsen og sitte godt når det er i bruk, og ikke minst sove godt om natten. Og da er det kjekt å vite at det finnes en bedrift som kan hjelpe deg med alt dette.

Sula Bedriftsteneste tilbyr tilrettelagt arbeid for de som står utenfor arbeidslivet. De har per dags dato 29 mennesker inne på tiltaksplassene, samt 21 personer i ordinært arbeid.

Her kombinerer de ordinære produksjoner med tilrettelagte oppgaver og funksjoner, slik at alle kan delta. Deres hovedprodukt er å utvikle mennesker, og det gjør de gjennom å tilby produkter og tjenester til næringslivet i regionen.

Føle mestring i hverdagen

- Her har vi lagt til rette for at mennesker får utvikle seg, får nye ferdigheter og føler mestring i hverdagen. De som arbeider på tiltak hos oss har kanskje aldri blitt stilt krav til tidligere, sier daglig leder, Gunn Årdal. - Ofte har de ikke lært seg å jobbe for å innfri forventinger. Mange har ikke fått lov til å feile og lært seg til å ta med seg lærdom for videre utvikling. Sist, men ikke minst har de fleste ikke opplevd gleden ved å lykkes. Det å arbeide mot et mål gir motivasjon, dersom ingen forventer noe, ingen stiller krav, da er det heller ikke vits i å anstrenge seg. Du vet at noe av det verste man kan gjøre mot et menneske er å la være å stille krav, poengterer Gunn.

(Saken fortsetter under bildet)


Det er 4 avdelinger i bedriften. Et vaskeri som vasker arbeidstøy og privattøy for bedrifter, private og det offentlige, «Sy og Seil»- avdelingen som retter seg mot privat- og bedriftsmarkedet, samt den mekaniske avdelingen som produserer redningsutstyr. Her har de akkurat investert i ny sveiserobot, slik at ansatte på tiltak kan utføre avanserte oppgaver. I tillegg har de en «Miljø og brensel»- avdeling, som klipper og steller plener og uteområder om sommeren, og de produserer ved for salg om vinteren.

- Vi har den siste tiden hatt et veldig spennende samarbeid med våre B2B ARENA-kollegaer i Sorentio, for å se på hva som er viktig når vi skal formidle hvem vi er og hva vi står for. Det er jo viktig at våre nåværende og kommende kunder vet hvem vi er og bruker oss når de har behov for våre tjenester, forteller Gunn.

Miljø

Sula Bedriftsteneste er tilhenger av bærekraft. De setter stolthet i å gi produkter lang levetid, og er opptatt av at alle må ta et ansvar for å bevare miljøet. I avdeling for miljø har de nå startet våronna. Klippere og utstyr er klargjort, og den flotte gjengen er klare til innsats. Noe av det de gjør fast, er at de rydder i sentrum av Langevåg og tømmer bosskasser på Sula en gang i uken.

- Har du forresten hørt om SULAHELTANE? spør Gunn. - Det er våre ansatte, med ulike utfordringer i hverdagen som står på og leverer kvalitetsprodukt til sine kunder hver eneste dag, kan hun fortelle.

I disse tider

Coronakrisens inntreden i mars ble også dramatisk for Sula Bedriftsteneste. Med fulle ordrebøker ble plutselig alle på VTA (varig tilrettelagt arbeid) sendt hjem. Heldigvis er de fleste nå tilbake i arbeid, og vi kan med glede informere om at vi kan ønske alle hjertelig velkommen til et tilrettelagt kundemottak.

- Alle smittevernregler blir fulgt. Og med hensyn til det, så foretrekker vi at kundene kontakter oss per telefon for avtale, forteller Gunn. - Vi satser på gode og trofaste kunder, og håper at vi kan se frem mot mange oppdrag. Så om noen trenger noe gjort, så er det bare å ta kontakt, oppfordrer hun avslutningsvis.