Har du barn, er interessert i biler, båter eller musikk? Da har du nok en eller flere ganger vært inne i Sparebanken Møre Arena, Ålesunds egen storhall.
ENDELIG: Daglig leder, Synnøve Rogne, og markedsansvarlig, Jeanette Lorgen, gleder seg over at de endelig kan fortelle om en høst full av arrangement igjen.
Publisert av B2B ARENA AS
den
18.08.2021 kl 08:00
Sparebanken Møre Arena har som mål å være et aktivt opplevelsessenter for alle brukere, og ønsker å bidra til verdiskapning og økt konkurranseevne for idrett, kultur og næringsliv på Nordvestlandet. Sparebanken Møre Arena leies ut til ulike arrangement innen idrett, kultur og næringsliv. I tillegg til utleie jobber de ansatte med å utvikle, planlegge og gjennomføre egne arrangementer. Noen av de mest kjente arrangementene er «Fritid», «Båt og Caravan», «Bil- og motorshow» og «Lekivalen». Denne allsidige bedriften tilbyr også utleie av båtplasser ved Volsdalsvågen Marina.
Hva gjør man når det man lever av blir en ikke-mulighet over en lengre periode? Det som vanligvis har vært en hall fylt av mennesker, har det siste halvannet året vært en betydelig stillere arena enn de ansatte er vant med. Barnefotballen og de under 18 år har heldigvis fått trene som normalt, noe Synnøve Rogne, daglig leder i Sparebanken Møre Arena, opplever som etterlengtede lyspunkt i en ellers uvanlig rolig arbeidshverdag;
- Det er klart, vi lever jo av å samle folk til både messer, arrangement og samlinger, og da gir den tiden vi har vært inne i nå en følelse av en slags limbo, forteller hun. - Heldigvis fikk vi muligheten til å huse massevaksineringen i Ålesund kommune, og har hatt mye aktivitet på grunn av det de siste månedene, sier hun optimistisk.
Til tross for at det har vært rolige dager det siste året, ser Synnøve og de andre ansatte nå frem til en høst med betydelig mer aktivitet med både messer og arrangement i hallen;
- Etter vaksineringen er unnagjort har vi heldigvis fullt program videre utover høsten, og det er deilig å kjenne at vi endelig kan se frem til å fylle hallen med liv igjen, forteller hun. - Det starter allerede helga etter vaksinasjonsprogrammet er ferdig, med «Bil og motorshow» den 24.-26.09, så kommer «Boligmessa», konsert med Brit Floyd, karrieredager, «Skibaluba», «Lekivalen» og «Jugendfest». Og mye av dette skjer på rekke og rad høsten 2021, smiler hun videre. - 1. november er idrettssesongen i gang, med bedriftsfotball, serier og cuper. Det er utrolig kjekt at vi kan by på en rekke arrangement til et bredt spekter av publikum når vi først får åpne opp igjen, forteller en lettet daglig leder.
(Saken fortsetter under bildet.)
TILBYR MYE: Sparebanken Møre Arena er en arena for flere typer arrangementer, små som større. Her fra Sigrid-konserten de huset 1.desember i 2018 i anledning Sparebanken Møre sitt 175-årsarrangement.
Sparebanken Møre Arena jobber på mange ulike måter, og har flere kundesegment som sine målgrupper. I tillegg til de synlige arrangementene de huser, er de også med på å legge til rette for at arrangementene og samlingene i hallen går på skinner. De har god kompetanse innen prosjektledelse og drifter arrangement fra a-å til, både til kommersielle og ikke-kommersielle kunder. Og Synnøve forteller at det viktigste for de ansatte, er å skape gode møteplasser med høy takhøyde (bokstavelig talt) og være et aktivt opplevelsessenter som er tilgjengelig for alle;
- Vi er svært opptatt av kundereisen, og vi ser ikke på utfordringer som begrensninger, forteller Synnøve engasjert. - I Sparebanken Møre Arena er vi gode på logistikk og ledelse, og det ligger mye kunnskap bak det vi gjør. Ikke minst fordi vi har svært kompetente ansatte som alltid jobber for at opplevelsen skal være god for både bedrifts- og publikumsmarkedet, stadfester hun.
Har du vært i Sparebanken Møre Arena, har du nok lagt merke til de ulike reklameskiltene som henger langs veggene. Det å tilby profilering til bedrifter er også en del av organisasjonens oppgaver. Denne typen profilering er noe som flere av bedriftene i B2B ARENA benytter seg av, og Synnøve forteller at det er en god måte for bedrifter å nå ut til et bredt spekter av publikum;
- Her er man synlig for eksisterende og potensielle kunder på en fin måte, forklarer hun. - Skiltene gjenspeiler en rekke samfunnsengasjerte bedrifter, som vi har et ekstra godt samarbeid med gjennom året, fortsetter hun.
Også i B2B ARENA er profilering en av verdiene som tilføres medlemsbedriftene, og det er noe som alltid er viktig å ha fokus på. Synnøve forteller at næringsnettverket også tilfører andre verdier hun vil fremheve;
- Jeg synes det er veldig kjekt å møte kunder på en mer uformell måte, og det er noe man får på nettverkstreffene til B2B ARENA, sier hun. - Det at praten er uformell samtidig som det også er naturlig å snakke business, gjør at salg kan komme som en del av samtalen. På nettverkstreffene kan man snakke løst og fast om de små tingene som du ikke ville booket et møte for å snakke om, og man får derfor gitt både eksisterende og potensielle nye kunder mer påfyll av informasjon, forklarer hun. - Jeg er personlig spesielt glad i workshopene, hvor vi blir satt sammen på tvers av bedrifter til å løse ulike oppgaver med et gitt diskusjonstema, sier hun, før hun avslutter med et smil; - Og konkurranseinstinktet kan jo gjøre at praten løsner og man fortere blir kjent med hverandre.
BEST SAMMEN: Synnøve Rogne trekker frem at B2B ARENA vet hvordan de skal spille medlemmene sine gode, og at hun setter pris på at det er en uformell arena hvor man likevel kan snakke om forretning.